Monday, November 15, 2010

"Kerayaan"

Tiba-tiba rasa macam nak cakap pasal raya pulak.  Padahal raya dah lepas lama dah.  Apa lah kau ni Nana.  Lampi tahu tak?  Orang dah nak sambut raya haji dah ni weh..  Ayoyo...  Lepas ni la ye saya cerita pasal raya haji.


Malam raya, weols sibok lah konon-kononnya buat preparation untuk masak-masak esoknya.  Nak masak ketupat (Kenapa kalau hari raya mesti orang masak ketupat?  Pelik tak?), rendang, ayam masak merah, sayur lodeh (wajib ni) & kuah kacang.  Seronoknya sebab dah buat kerja reramai, banyaklah komen-komen yang diterima daripada juri-juri yang ada.  Lepas tu gadoh-gadoh lah kan dengan budak-budak kecik.  Ala gadoh-gadoh manje dengan siblings takkan tak biasa..



Apa motif gambar ni?




Ayam goreng.  Yay!!



Bapak sedang membantu.  Oh tiba-tiba ayah jadi Bapak.  Macam cerita dolu-dolu pulak.



Bapak masih membantu.  So sweet~



Saya pula dengan jayanya memerah santan.  Ceh!



Pagi-pagi raya lagi saya sibuk siapkan juadah hari raya dengan ibu.  Sibuk lah konon.  Baju-baju raya telah diseterika pada malam harinya.  Wah skemenya ayat saya!  Ok sambung, lepas tu letak kuih-kuih raya dalam bekas.  Sebenarnya dari malam lagi dah prepare.  Semangat gile.  Lepas sembahyang raya pulak, weols sebok buat sesi fotografi sebelum pegi kubur arwah mama and pegi rumah atok & sedara-mara.







Dan yang paling penting masa hari raya...




Gila kau takde bende nih..





Oke.. Kuih raye favorite saya.





Jadahnye pakai selipar dalam rumah?  Lin kononnya jadi model untuk raya lah ni.  Ok next!!



Model sementara untuk balang kuih raya oleh Acha.














Iklan sekejap.


No comments:

Post a Comment