Thursday, November 25, 2010

Oh Flu ~

Ya..  Disaat saya menulis belog ini memang saya sedang selesema.  Srroooooottt!!  Euuuwwww!!  Oh really hate it!  Kenapalah selesema ni suka sangat datang pada saya?  Kenapa?  Kenapa?  Mungkin kerana ia sangat mencintai diri saya yang lemah ini.  Ini semua gara-gara mengemas rumah semalam.  Memang saya sangat alah dengan habuk disekeliling saya.  Baru menyapu sikit selesemanya over.  Macam pegi letak muka dekat longgokan habuk kan.  Hahaha!  Srrroooooottttt!!!!


Azab weh bila kene selesema nih.  Hidung pulak tersumbat.  Ha, nak pelocok tak?  Gile heh?  Haha..  Alah, nak bermanja-manja sikit pun tak bolehlah you nih..  Bila selesema mula datang, segala macam kerja akan tertangguh sebab tak larat nak buat.  Kejap-kejap srrrooooottt!  Tisu bersepah-sepah.  Tuala kecil pulak beratus kali tukar.  Hadoyai..  Lemah betol.  Nak masak pun dah takde deria bau dan rasa.  So orang lainlah yang kena ambil alih tugas saya.  Heh?  Siapa orang lain yang rajin sangat tuh?  Boleh bagi award.  Haaaccuuummm!!!  Oh sorry, sorry.  Badan dah mula sejuk-sejuk.  Ok fever, do not come to me!


Tiba-tiba teringat masa sekolah-sekolah dulu.  Kalau kena selesema waktu sekolah, Ya Allah...  Tuhan saja yang tahu betapa terseksanya saya.  Nak concentrate sikit pun tak boleh.  Asyik bersin.  Mata yang sepet ni jadi kuyu, merah dan hidung pun merah macam badut dan persoalan yang akan ditanya oleh budak-budak lain adalah , "Nana, kenapa ni?  Nangis heh?"  Dah lah takde mood masa selesema, orang pulak asyik tanya soalan tu.  Rasa macam nak hempok je.  Eh jangan jangan.  Kejam betol.  Penat tau nak ulang jawapan yang sama bila orang asyik dok tanya macam tu.  Tapi sekarang bila dah masuk universiti, selesema je memang terus tak masuk kelas.  Pening doh nak paksa otak terima ilmu.  Kang dalam kelas yang sunyi tetiba plak "Haacooooomm!!".  Mahu tak terkujat budak-budak tu.  Lepas tu semua jauhkan kerusi.  Hahaha!


Dah dua hari selema memang tak larat sangat.  Macam nak cabut hidung, rendam dengan Ajax sekejap bagi kuman-kuman tu hilang.  Tapi apakan daya...  Sekarang nak tidur sebab tak larat dah nak berfikir nak tulis apa lagi.  Daa~

No comments:

Post a Comment