Tuesday, February 1, 2011

Lagi Banjir Di Segamat. Sekarang Banjir Di Buloh Kasap Pula


Lepas air surut dekat bandar Segamat, air tu mai pulak kat Buloh Kasap. Haih.. Petang tadi pi tengok lagi keadaan banjir. Ada yang dah surut. Ada jalan yang masih tokleh lalu lagi. Ramai tengah sibok bersihkan rumah. Saya rasa sedih tengok keadaan rumah mangsa banjir. Habis semua barang kena angkut keluar nak basuh rumah. Syukur saya sebab rumah saya masih selamat dari bencana tu.


Air surut sikit kat Kg. Tengah





Buloh Kasap




Jambatan putus kat Buloh Kasap

Ni padang bola

Jalan ke Gemas







Air sungai Buloh Kasap. Wohaa!


Masuk dalam ni ke Kg. Kuala Paya



Jalan ke Kg. Tengah


Tengok kedai makan tu tenggelam sudah..

Ni pun sama


Ni sipi sipi dari jambatan kedua nak pi bandar Segamat



Jalan Genuang

Bandar Utama




Diorang tengah bersihkan rumah

Kat bandar. Kesan banjir.



Sampah yang bergelimpangan

Yang ni serius aku sedih. OTN ni habis sudah. Kedai jual barang buat kek.


Ni kawasan Kg. Jawa



5 gambar kat bawah ni masjid Kg. Jawa


Teruk pagar masjid ni sebab arus deras sangat




Lepas ni senang la nak kutip sampah sebab sampah dah tersangkut kat pagar sekolah ni.



Sini kawasan lapang je sebenarnya.


Kat Kg. Jawa




Sekolah Kg. Jawa ni jadi tempat tinggal sementara mangsa banjir

2 comments: