Tuesday, May 17, 2011

Oh Cicak Tokek.. Rasa macam baru pertama kali dengar nama ni. Pelik je macam..


Assalamualaikum semua (^_^)V

Tau tak cicak tokek? Pernah dengar nama tu? Ha pada yang pernah dengar tu ok la, tapi untuk yang tak pernah dengar tu meh den nak cerito sikit. Eh sebonanyo den pun baru tau & baru dongar pasai cicak tokek ni. Ape ke pelik bebeno la namenye TOKEK..

Ni la Cicak Tokek atau nama saintifiknya Tockay Gecko 
Adohai la.. Geli aku tengok. Sebut je cecicak ni, meremang terus bulu roma I tau..

Sekarang ni orang sibuk la dok cari cicak ni. Orang kata cicak ni boleh ubat AIDS. Betul atau tidak saya tak pasti. Orang dok buru cicak ni sebab cicak ni dikatakan mempunyai nilai komersial yang tinggi. Harganya boleh mencecah ratusan ribu Ringgit Malaysia. Sebab tu la kot orang taksub sangat nak dapatkan cicak ni. *Cicak pun nak

Ada satu cerita pasal cicak Tokek ni. Ada seorang lelaki dari Sabah ni pernah kena tipu dengan seorang lelaki yang boleh dikatakan warak masa dia nak beli cicak Tokek ni. Nak tahu pasal lelaki berkenaan boleh KLIK SINI.

Tapi saya ada baca pasal sebenarnya yang dok kata cicak ni boleh ubat penyakit AIDS tu adalah bohong je.


Sejauh mana kebenaran tentang khasiat cicak ni saya pun tak pasti. Yang pasti sekarang, ramai orang sedang ligat cari cicak ni.






KataSaya
Lebih rela ambil gambar dengan ular daripada kena pegang cicak. Eeuuwwww!

3 comments:

  1. oo tokek, dulu time kecik2 byk tokek ni. boleh jumpa sana sini especially kat kota belud. penah dulu msa nk g mndi jumpa cicak ni.euww~ geli..

    ReplyDelete
  2. la... asal tak tangkap...? kalau tak mesti dah beso dah cicak tu skarang awak bela. kalau jual boleh jadi kaye. agagagagagaaaa

    ReplyDelete