Wednesday, August 10, 2011

Kuih tradisional yang baru saya tahu kewujudannya


Assalamualaikum.

Baiklah. Cakap pasal kuih tradisional, banyak kuih yang kita selalu makan, contohnya karipap, kuih kasui, kuih tepung pelita, kuih koci, kuih seri muka, kuih talam, kuih seri ayu, lepat pisang, pulut panggang, macam-macam lagi lah.. Nak tulis semua sampai esok tak siap satu entri ni..

Kuih tradisional yang saya baru tahu adalah.....

KUIH TEPUNG TORAK

Ya, tepung torak. Baru pertama kali saya jumpa kuih ni. Tapi memang sedap. Dia macam diperbuat dari campuran tepung pulut campur tepung gamdum campur gula melaka campur santan. Memang sedap. Uols cari lah kat bazar ramadan kalau jumpa. Wahahaha.. 

Bye nak pi terawih~

5 comments:

  1. kuih tepung torak?? wahhh firstt time jugak dengar ni. macam mana rasa dia?

    ReplyDelete
  2. pernah gak makan kuih ni...sangat sedap...

    ReplyDelete
  3. Dayana, rasanya macam muih talam pun ada jugak.. hehe

    ReplyDelete
  4. Ros, mmg sedap kan.. Tapi kalau hari2 makan nanti muak pulak.. hehe

    ReplyDelete