Thursday, September 22, 2011

Masa untuk generate minda sudah bermula


Assalamualaikum.

Sudah sekian lama, berkurun rasanya meninggalkan ativiti menulis ni. Selalu tulis atas kertas je buat assignment. Hari ni masa yang terluang telah dihabiskan dengan pergi rumah nenek housemate sebab ada makan-makan. Kemain laju ngko kalau sebut makan-makan. Dari mata masih malu-malu kambing nak bukak pukul 9.07 pagi terus jadi segar dek kerana perkataan MAKAN.

Sejak bulan puasa saya telah berjaya menurunkan 4 kg. Yeah! Satu pencapaian yang sangat memberangsangkan. Lepas tu raya naik sekilo. Mungkin dua =..= Ah persetankan!

Sekarang mungkin naik lagi sekilo sebab sejak balik KB ni orang asyik buat makan-makan je kat rumah diorang mahupun jamuan Hari Raya UiTM. Oh sungguh indah~

Dan... Ya, aktiviti pemerahan otak juga telah bermula mulai minggu lepas sebab Madam Norazlina dah bagi assignment untuk subjek Investment Analysis. Madam Haslina pulak suruh salin nota dari buku teks untuk subjek Econometrics. *Ekk madam.. Nak kena salin nota ke...* Lepas tu Miss.. *tak tahu nama* untuk subjek Islamic Finance jugak dah bagi kerja. *Dem! Dah seminggu kelas pun tak tahu nama lecturer!! Sorry miss. I'm still loving you.*


Dan sekarang adalah masa yang sesuai nak siapkan segala macam kerja sebab hari ni hari minggu. Tokleh sia-siakan masa yang ada. Sebab nanti kalau tak, bila dah malam macam-macam cerita nak tengok dan masa tu syaithon nirrojim akan menguasai supaya duduk je depan tv sambil makan keropok ikan cicah sos cili.

Ok dah. Nak membebel banyak-banyak pun takde modal. Simpan dulu sebab nak buat research sikit. Kbye. I love you. 


Tuesday, September 13, 2011

Roslan.. Kadir.. Kene buang sebab diorang curi pencungkil gigi !


You can count on me for the super late update! Malas giler rasenye sejak bulan puase lepas. Terok lah kau Syazana! Dush dush! Tumbok muke 2 3 kali. By the way, assalamualaikum.

Dah lepas dah cuti 4 bulan yang dianggap begitu berharga. Oh... @_@ Memang cepat masa berlalu. Rasa macam baru minggu lepas je balik Segamat. *ayat buku* Tapi masa yang berlalu tidaklah disia-siakan begitu saja. Malah telah dihabiskan dengan mengambil tempahan Kek Pelangi, Kek Coklat, Kek Strawberry, Kek Blueberry, Cupcakes dan juga Apam PolkaDot. *eh banyak rupanya. hahaha*

Dan satu benda yang belum dibuat lagi adalah...
Dialog diantara adik dan kakak.

Adik : Kak, bile awak nak buat puding tu?

Kakak : Esok lah. Tak cukup bahan lah nak buat. *sebulan yang lepas*

Adik : Lepas esok, esok, lepas esok, esok..

Kakak : Nanti kite buat lah..

Sebulan kemudian...

Adik : Eh kak.. kite dah nak balik U dah. Bile awak nak buat puding tu??

Kakak : Eh, ha'ah ek. Ce awak bukak resepinye dalam folder kite tu.

Adik : *sambil main twitter* Ha jap eh..

Kakak : *terus lupa mengenai puding*

Jadi begitulah kesudahannya. Sampai hari ni disaat ini saya sedang menulis belog ini, agar-agar tu masih dalam bakul. Well done. TAPI, oleh kerana adik-adik akan pulang sempena Hari 1 Malaysia, saya dah BERAZAM nak buat puding tu. *Sila beri semangat. Sorak lah oi..*

Ok berbalik kepada dunia asal. Kemalasan yang timbul tatkala semester sedang menjengahkan mukanya, saya telah menukar tiket pulang ke kampus 11/9/2001 kepada 16/9/2001. Tapi lepas beberapa hari tukar tiket, ada pula yang cakap kelas sudah bermula. Oh sadisnya.. T_T *macam tak biasa ponteng awal semester*


Oh satu lagi! Rasa tak sabar nak balik KB pun ye juga sebab tak sabar nak jumpa boyfren..  Rindunyeeee......


Ok tu je nak tulis. *tensyem dengan screen PC asyik bergelora je*

Kbye.

*seluruh entri ini penuh dengan ayat-ayat buku kan?*