Saturday, April 14, 2012

Tudung Oh Tudung!



Assalamualaikum.


Nowdays, ramai dah rasanya artis-artis kita dah buat penghijrahan. Yang terkeluar dari mulut cuma 'Alhamdulillah'.. Mungkin sudah sampai hidayah dariNya. Lepas ni kita berdoa supaya benda tu kekal dalam diri mereka.


Tadi tengok Propaganza, they had an interview with Natasha Hudson. And she's wearing hijab. And I was like 'Eh she's wearing hijab?' Then when the host tanya 'Ni memang pakai tudung or pakai tudung sebab baru lepas balik umrah?' Then she said she she was permanently wearing hijab. Alhamdulillah.. 


natasha

Bermula dengan Wardina Saffiyah, then Irma Hasmie kalau tak silap. I really solute Wardina as the role model of muslimah zaman sekarang. Penghijrahan Diana Amir pun rasanya satu berita hot satu ketika dulu. Ramai yang terkejut dan sangat gembira bila dengar berita Diana Amir berhijrah memakai tudung. Tapi yang sedihnya, filem dia yang baru keluar tu 3 Temujanji, dia masih tak bertudung.

Catriona Rose, cerita disebalik dia pakai tudung menarik. It was so sudden. Alhamdulillah. Daphine Iking, she converted into Islam after get married with a Malay guy, and of course she's wearing hijab as well.

Eh ramai lagi sebenarnya. Tapi malas nak tulis lagi. Hehehe.. Apa yang penting kita semua doakan supaya ramai lagi artis-artis wanita kita yang ikut macam artis-artis kita yang dah berhijrah tu. Jangan dalam filem je bertudung litup bukan main.. Pakai tudung sebab ikut skrip, tapi tak takut hukum Allah ke kan?

So, saya mendoakan semua wanita-wanita Islam dan juga diri sendiri supaya Allah tetapkan hati kita ke jalanNya. Kita kena selalu ingat mati supaya kita tak alpa. Dunia ni kejap je, mana tahu esok ke kejap lagi ke Allah nak tarik nyawa kita. Apa lah kita nak bawa nak jumpa Dia kan berbanding dengan nikmat yang tak terkira yang Dia bagi kita. Islam is great and there is no reason to disobey Allah, right?



No comments:

Post a Comment